ابزار وبلاگ

مذاکرات 1+5 :: بسیج دانشجویی

بسیج دانشجویی

بسیج و فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی اسلامشهر
::خبرهفته ای: ...با ارز پوزش . موقتا امکان اطلاع رسانی در این بخش قطع میباشد آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس

بسیج دانشجویی

بسیج و فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی اسلامشهر

اسلایدر

بسیج دانشجویی

مهدی جان بیا که جهان منتظر آمدن توست . اسلام علیک یا اباصالح المهدی (عج)..... معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


شهادت طلب | نایت ملودی
پزشکی | کرمان
پاپو | کبوتران زمینی
کد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )
طبقه بندی موضوعی
روزشمار فاطمیه

نجوم | آپلود
کبوتران زمینی | گالری عکس
بازی آنلاین | قیمت طلا
ابزار سخن بزرگان برای وبلاگ ها و سایت ها

پمپ بنزین | یاس تم
وصیت نامه | آلودگی هوا
چهل شاخص | موسیقی
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
بانك اشعار روضه

برمحمد و آل محمد صلوات



مذاکرات 1+5

دانشجو بسیجی | شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۱۲ ب.ظ

شولتز اظهار کرد: من فکر می‌کنم مهمترین کاری که می‌توانیم در این فرصت کوتاه پس از حصول این تفاهم انجام دهیم این است که اجازه دهیم اینها اطلاعاتی که می‌خواهند را به دست آورند. هدف ما از تماس با رهبران کنگره این است که اطمینان یابیم آنها پاسخ سوالاتشان را دریافت می‌کنند.

وی افزود: به طور قطع ما گزارشات جزئی‌تری را از آنچه اعضای کنگره خواهان آن هستند ارائه خواهیم داد.

این سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات شب گذشته حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره بیانیه ایران و گروه 1+5 آن را پاسخی به آنچه که ایرانی‌ها می‌خواهند به مردمشان بگویند خواند و گفت: اما این تفاهم برای ما مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بود و مذاکرات کاملاً حول این موضوع می‌گشت. این دلیلی بود که جامعه جهانی به علاوه آمریکا را کنار یکدیگر جمع کرد تا به این تفاهم برسند.

وی تأکید کرد: از نظر ما این تفاهم‌نامه پارامترهای دستیابی به توافق نهایی است.

شولتز همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حصول توافق هسته‌ای می‌تواند راه را برای روابط جدید میان ایران و جهان باز کند یا نه، گفت: از نظر من نگرانی‌های ما درباره مسائل دیگری غیر از برنامه هسته‌ای تهران هنوز وجود دارد، همان‌گونه که دیروز بوده و امروز نیز پررنگ است.

وی علاوه براین درباره ابراز نگرانی‌های جدید بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به این بیانیه سیاسی، تصریح کرد: من قویاً بر این باورم که نگرانی‌های نتانیاهو دراین توافق بارها پیش از این و در طول یک سال و نیم گذشته ابراز شده است.

شولتز ادامه داد: نگرانی‌های مشابهی نیز زمانی که برنامه اقدام مشترک اولیه اعلام شد وجود داشت. بنابراین ما موضع وی را درک می‌کنیم و همان‌گونه که رئیس جمهور پیش از این اطمینان داده است هیچ توافقی که نتانیاهو احساس کند تهدید علیه اسرائیل است را امضا نخواهد کرد.

این سخنگوی کاخ سفید گفت که مسأله بازداشت چند شهروند آمریکایی در ایران نیز در حاشیه مذاکرات هسته‌ای با ایران مطرح شده اما این رایزنی‌ها اساساً و تنها بر مسأله هسته‌ای تهران متمرکز بوده است.

وی در این‌باره گفت: تأکید می‌کنم که تنها مسأله هسته‌ای مطرح بود اما ما باز هم از ایران می‌خواهیم تا هرچه فوری شهروندان آمریکایی بازداشت شده را آزاد کند. ما پیش از این با مقامات ایرانی این موضوع را مطرح کرده و به کار خود ادامه می‌دهیم.

شولتز درباره واکنش منفی قانون‌گذران جمهوری‌خواه نسبت به تفاهم با ایران، بیان کرد: من گزارشاتی دریافت کرده‌ام اما فکر می‌کنم که پاسخ‌ها اطمینان دهنده بوده است. ما متوجه شدیم که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها واکنش قابل قبولی نشان داده‌اند. آنها خواهان دستیابی به جزئیات هستند، چیزی که ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: اگر شما با کارشناسان و دانشمندانی که این جزئیات را مطالعه کرده‌اند صحبت کنید متوجه می‌شوید که آنها از این تفاهم رضایت دارند.

این سخنگوی کاخ سفید افزود: تونی بلینکن معاون وزیر امور خارجه نیز برای متقاعد کردن سناتور کورکر طراح لایحه اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران صحبت کرده و آنها گفت‌وگوی مثبتی داشته‌اند. وی خواستار بررسی جزئیات این تفاهم شده است.

وی همچنین درباره گفت‌وگوی تلفنی اوباما و نتانیاهو، اظهار کرد: این مکالمه تلفنی روی مسأله تفاهم با ایران متمرکز بوده و من فکر می‌کنم مسائل مطرح شده در آن همان چیزهایی است که نخست‌وزیر اسرائیل به طور علنی مطرح می‌کند.

شولتز یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا احساس خوبی نسبت به این تفاهم دارد و برای این رضایت از تلاش‌های فراوان مذاکره کنندگان‌مان در سوئیس متشکر است. مذاکراتی که به رهبری جان کری و با حضور بهترین مذاکره کنندگان جهان انجام شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل بود که ما توانستیم به یک تفاهم تاریخی دست پیدا کنیم که منجر به از بین رفتن تمام راه‌های ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای شده است.

این سخنگوی کاخ سفید با تأکید بر این‌که ما احساس خوبی به این توافق داریم، گفت: ما نباید در این‌باره اشتباه کنیم چون هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. تعیین جزئیات از الان تا ماه ژوئن کار زیادی می‌برد.

وی در پایان افزود: ما با اختلافات مقابله کردیم و توانستیم در ضرب‌الأجلی که خودمان برای پایان مارس تعیین کردیم به یک چارچوب سیاسی دست یابیم. اما من نمی‌خواهم پیش‌بینی از اختلافات تا ماه ژوئن داشته باشم اما واضح است که کار زیادی داریم و اطمینان دارم می‌توانیم این جزئیات را تعیین کنیم.

  • دانشجو بسیجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالا

امکانات وب سایت بسیج دانشجویی